Slut på semestern!

 
Igår var sista dagen på semestern för denna gång, denna arbetsvecka startar jag med en ledig dag. Inte speciellt illa. Imorgon är det ett kvällspass som står på schemat. Skönt! Jag är så otroligt morgontrött och jag har väl inte direkt lyckats pallra mig upp sådär jätte tidigt på mornarna som jag kanske skulle önska. Jag var tidigare en morgon människa, vaknade alltid före klockan. Sen vet jag inte vad som hände. Nu de sista två månaderna har jag även fått allergi mot något. Vad vet jag ännu inte. Men jag sväller helt plötsligt upp i ögonen, blir torr och rynkig där kring. Ser ca 20 år äldre ut var gång. Och blir något så djävulsk trött! Helt otroligt.
 
Idag har jag gjort lite av det sista på hundgården. Innerdelen så att säga, så nu är det snart klart för godningarna att gå in med :) Inte för att de är i hundgården så himla mycket. Men ändå. Har även haft lilla mamma här en del av dagen. Hon ville låna rabatten och plantera olika sorters mynta. Jag hade ogräs där innan så det gick la bra! Som tack får jag plocka in och göra te om jag vill, så det är väl jag som får tacka! 
 
Nu har nog rengöringsmedlet verkat klart på diskbänken så nu ska jag fortsätta med mitt innan min hot patottie kommer hem. Adjö för nu!
Taggar: arbeta, finnstövare, mamma, semester, stövare;

Kommentera inlägget här :